کد خبر: ۳۰۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 30 September 2016
تابناک / اولین همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت گیلان در دهه 50 با حضور اساتید و فارغ التحصیلان این مدرسه عالی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، اولین همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت گیلان در دهه 50 با حضور اساتید و فارغ التحصیلان این مدرسه عالی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر داود احمدی دستجردی، مشاور عالی رئیس دانشگاه گیلان و رئیس بنیاد خیرین دانشگاه گیلان در این مراسم، رمز بقای دانشگاه های بزرگ را توجه متقابل دانشگاه به فارغ التحصیلان و فارغ التحصیلان به دانشگاه دانست.

وی با اشاره به میزان کمک های فارغ التحصیلان به دانشگاه های بزرگ، رمز بقا و اثرگذاری کلان یک دانشگاه را همین ارتباط دوسویه خواند و عنوان کرد: فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت که در سطوح کشوری فعالیت دارند، ارتباط خود را با دانشگاه بیشتر کنند.

دکتر اسماعیل ملک اخلاق، رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور نیز، با اشاره به نقش محوری رشته مدیریت در برنامه ریزی های کلان، گفت: متاسفانه اوضاع رشته مدیریت در کشور دارای اوج و فرود بوده و گاهی مورد توجه قرار می گرفته و گاهی برعکس بوده است.

وی کار مدیریت دولتی را ایجاد یک بروکراسی کارآمد برای پیشبرد امور کشور خواند و این مرکز را مجری بحث پرورش مدیران آینده دانست.

دکتر ملک اخلاق در پایان با اشاره به اهمیت ادبیات منطقه ای در حوزه های گوناگون خواستار برنامه ریزی برای رسیدن به ادبیات منطقه ای در حوزه مدیریت شد.

دکتر ایرج والی پور، رئیس مدرسه عالی مدیریت گیلان نیز در این مراسم، دانشگاه را محلی آزاد برای تحقیقات عنوان و تصریح کرد: ایده اصلی دانشگاه حضور افراد دارای تفکر با داشتن آزادی برای تحقیقات است.

وی با بیان اینکه در مدیریت هیچ‌ چیزی مهم‌تر از تصمیم‌گیری نیست، گفت: کار مدیریت یعنی تصمیم گیری و ما باید مدیر را در شرایط خوبی قرار دهیم تا بتواند در امر تصمیم‌گیری موفق عمل کند.

رئیس مدرسه عالی مدیریت گیلان خاطراتی از دوران تحصیل خود در دانشگاه کلمبیا و تاسیس مدرسه عالی مدیریت تعریف کرد و یادآور شد: علی رغم میل باطنی ام که دوست داشتم به شهر خودم اصفهان بازگردم ،به دلیل وجود مشکلاتی برای 200 دانشجو در شهرستان لاهیجان به پیشنهاد وزیر علوم و با شرط برگزاری یک دوره کامل مدیریت چهار ساله در سه رشته مدیریت صنعتی، مدیریت اداری و مدیریت مالی با اعطای لیسانس در مدرسه مدیریت گیلان به لاهیجان آمدم تا این مشکلات را بررسی و حل نمایم.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه آموزش عالی مدیریت عمر کوتاهی داشت، اما اثر عمیقی بر روی شهرستان لاهیجان گذاشت و امروزه ایجاد یک دانشکده مدرن و تخصصی در لاهیجان می‌تواند ادامه دهنده روند گذشته و پرورش مدیرانی بومی شود.

والی پور متذکر شد: می‌شود مدیرانی تربیت کرد که مناسب نیاز منطقه باشند. مدیریت محدود به تخصص خاصی نیست، زیرا مدیران خوب می توانند در هر حوزه ای خوب کار کنند و لذا استفاده از فارغ التحصیلان در بخش های مختلف می تواند موجب پیشرفت و تحول در آن بخش و زمینه شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم تعدادی از فارغ التحصیلان و مسئولین سابق این مدرسه عالی به بیان خاطرات و نظرات خود پرداختند. این مراسم با اهدای لوح و هدایایی به این فارغ التحصیلان به پایان رسید.

دکتر مجتبی احمدوند، مدیر انجمن فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی مدیریت گیلان در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایسنای گیلان، با اشاره به خدمت بزرگ مدرسه عالی مدیریت گیلان به استان و کشور، خاطرنشان کرد: تقریبا همه 3 هزار فارغ‌التحصیل این مجموعه در سطوح مختلف مدیریتی داخلی و حتی خارجی فعال هستند.

وی با اشاره به عضویت بیش از 500 نفر در انجمن فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی مدیریت گیلان، گفت: گردهمایی این انجمن آبان‌ماه هرسال در لاهیجان برگزار می‌شود. امسال بیست‌وششمین گردهمایی برگزار شده است، اما گردهمایی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و دلیل آن حضور اساتید مدرسه عالی مدیریت لاهیجان می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار